Ogłoszenie o zmianie umowy
Ogłoszenie nr 560441335-N-2022 z dnia 10.05.2022 r.
Strawczyn: Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Rudzie Strawczyńskiej, gmina Strawczyn
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Zamówienie jest współfinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 602867-N-2020
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540224968-N-2020
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510555334-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Strawczyn, Krajowy numer identyfikacyjny 29101079000000, ul. ul. Stefana Żeromskiego 16, 26-067 Strawczyn, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 413 038 002, e-mail gmina@strawczyn.pl, faks 413 038 157.
Adres strony internetowej (url): http://www.strawczyn.4bip.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Rudzie Strawczyńskiej, gmina Strawczyn
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
ZP.271.1.37.2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Zamówienie dotyczy zadania pn. „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Rudzie Strawczyńskiej o sale dydaktyczne, salę gimnastyczną i pomieszczenia towarzyszące” (zw. rozbudową szkoły). Inwestycja planowana jest do dofinansowana z RPO WŚ na lata 2014-2020 oraz programu „Sportowa Polska – Program rozwoju lokalnej infrastruktury sportowej” edycja 2020 oraz budżetu Gminy Strawczyn. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa Szkoły Podstawowej w Rudzie Strawczyńskiej o sale dydaktyczne, salę gimnastyczną i pomieszczenia towarzyszące” (zw. dalej rozbudową szkoły): Zakres prac do wykonania obejmuje: – rozbudowa Szkoły Podstawowej w Rudzie Strawczyńskiej o sale dydaktyczne, salę gimnastyczną i pomieszczenia towarzyszące na działce ewid. Nr 755/11 w Rudzie Strawczyńskiej wraz z wyposażeniem sportowym Sali gimnastycznej – wewnętrzne instalacje wod.- kan., C.O., wentylacja mechaniczna i elektryczna; – instalacje zewnętrzne gazowe wraz z zbiornikiem na gaz (poj.4,85m3) – przyłącze kanalizacji sanitarno-wodociągowe; – zagospodarowanie terenu działki polegające na utworzeniu utwardzonych ciągów pieszo-jezdnych oraz miejsc postojowych dla samochodów osobowych; – pojemniki na śmieci z możliwością segregacji; – nasadzenia drzew; – zieleń niska urządzona; – elementy małej architektury: stojak na rowery, ławki, kosze na śmieci - rozbiórka istniejących budynków gospodarczych. Istniejący budynek Szkoły Podstawowej od strony wschodniej zostanie rozbudowany o sale dydaktyczne, salę gimnastyczną i pomieszczenia towarzyszące. Rozbudowa będzie funkcjonalnie połączona z istniejącym budynkiem szkoły podstawowej za pomocą łącznika. Budynek będzie funkcjonalnie połączony z istniejącym budynkiem szkoły podstawowej w poziomie parteru i piwnic. W łączniku będzie się znajdować sala przedszkolna, szatnie oraz komunikacja. Planowany do rozbudowy budynek szkoły podstawowej będzie budynkiem III-kondygnacyjnym (parter, piętro, poddasze), o konstrukcji tradycyjnej: murowane ściany nośne, żelbetowe belki i słupy, prefabrykowany gęstożebrowy strop pokryty dachem wielospadowym o konstrukcji drewnianej, o kącie spadku połaci 30o, pokrycie dachu z blachy na rąbek. Łącznik o konstrukcji tradycyjnej: murowane ściany nośne, żelbetowe belki i słupy, prefabrykowany gęstożebrowy strop. Nad łącznikiem będzie się znajdować taras na dachu z dostępem z kondygnacji piętra budynku projektowanej szkoły podstawowej. Charakterystyka robót: 1. Sala gimnastyczna, budynek I-kondygnacyjny, o szkielecie nośnym złożonym z żelbetowych słupów i stalowych dźwigarów kratowych, wypełnienie między słupami ścianami nośnymi murowanymi. Dach o kącie spadku połaci 5º; pokrycie dachu płytą warstwową z wypełnieniem poliuretanowym. 2. Wysokość budynku – 14,89 m ( budynek III-kondygnacyjny); – 8,41m ( budynek sali gimnastycznej I kondygnacyjny); – 4,28m ( łącznik, budynek I-kondygnacyjny); 3. Ilość kondygnacji nadziemnych – łącznik- budynek parterowy; – budynek III kondygnacyjny (parter, piętro, poddasze, strych nieużytkowy); – sala gimnastyczna- budynek parterowy; 4. Geometria dachu: – dach wielospadowy kąt nachylenia połaci dachowych budynku szkoły 30o, – dach dwuspadowy, kąt nachylenia połaci dachowych sali gimnastycznej 5o, 5. Liczba miejsc parkingowych: 22 miejsca parkingowe (w tym 4 miejsca parkingowych dla osób niepełnosprawnych) 6. Linia zabudowy: - linia zabudowy dla budynku szkoły 108 m od krawędzi jezdni. 7. Nawierzchnia dróg wewnętrznych: • kostka brukowa betonowa brukowa gr. 8cm, • podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 3 cm, • podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywa łamanego o ciągłym uziarnieniu 0/31,5mm C90/3 stabilizowanego mechanicznie grubości 20cm, • warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej cementem C1,5/2 grubości 15cm, • podłoże naturalne zagęszczone zgodnie z wymaganiami dla dróg o ruchu lekkim wg normy PN-S-02205:1998. 8. Nawierzchnia miejsc parkingowych: • wielootworowe płyty betonowe gr. 10cm, • podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 3 cm, • podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywa łamanego o ciągłym uziarnieniu 0/31,5mm C90/3 stabilizowanego mechanicznie grubości 15cm, • warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej cementem C1,5/2 grubości 15cm, • podłoże naturalne zagęszczone zgodnie z wymaganiami dla dróg o ruchu lekkim wg normy PN-S-02205:1998. 9. Nawierzchnia chodników: • kostka brukowa betonowa gr. 8cm, • podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 5 cm, • warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej cementem C1,5/2 grubości 15cm, • podłoże naturalne zagęszczone zgodnie z wymaganiami dla dróg o ruchu lekkim wg normy PN-S-02205:1998. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w dokumentacji technicznej i przedmiarze robót, które stanowią integralny załącznik do niniejszej SIWZ. 1) Załączony do SIWZ przedmiar ma charakter informacyjny. Wykonawca po zapoznaniu się z dokumentacją projektową i innymi dokumentami jest zobowiązany do ustalenia zakresu robót niezbędnych do osiągnięcia rezultatu. 2) Przedmiot umowy może podlegać modyfikacji, jeżeli w toku wykonywania robót okaże się, że dokumentacja projektowa zawiera wady, których nie można było stwierdzić przed zawarciem umowy, a których istnienie uniemożliwia wykonanie robót zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. W takim przypadku, przy udziale projektanta i Inżyniera Kontraktu Strony ustalają zakres robót zaniechanych, dodatkowych i zakres robót zamiennych a zmodyfikowany sposób świadczenia Wykonawcy określą w aneksie do umowy. 3) Jeżeli wykonawca stwierdzi, że użyte w SIWZ i w załącznikach do SIWZ parametry lub normy krajowe lub przenoszące na normy europejskie lub normy międzynarodowe mogą wskazywać na producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to oznacza, że mają takie znaczenie, że parametry techniczne tak wskazanych produktów określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SIWZ i w załącznikach do SIWZ, również dopuszcza się wykazanie normami równoważnymi w stosunku do tych wskazanych w dokumentacji i STWiOR. Na Wykonawcy spoczywa ciężar wskazania „równoważności”. 4) Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych. 5) Wykonawca jest zobowiązany do wydzielenia i zabezpieczenia terenu prowadzonych robót. 6) Wykonanie robót, odbiory częściowe oraz organizację (BHP, p.poż, oraz koordynacja w zakresie BHP) na terenie prowadzonych robót należy prowadzić w oparciu o aktualne normy i przepisy. 7) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość zastosowanych materiałów. 8) Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie roboty budowlanej oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. 9) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich postanowień nałożonych na Zamawiającego – Decyzją Starosty Kieleckiego zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenie na budowę Nr 1353/2018 z dnia 30.07.2018 r. w terminie określonym w dziale V niniejszej SIWZ. 10) Uzyskanie wszelkich uzgodnień, przeglądów i kontroli w celu oddania obiektu do użytkowania i jego prawidłowego funkcjonowania leży po stronie Wykonawcy.
II.4) Główny kod CPV: 45262800-9
Dodatkowe kody CPV:
45000000-7,
45111000-8,
45330000-9,
45310000-3,
45400000-1,
45422100-2,
45261200-6,
45233161-5,
45111291-4,
45112710-5,
77310000-6,
45112720-8,
45233120-6
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
2022-05-31
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Rudzie Strawczyńskiej, gmina Strawczyn
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 22/12/2020
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Usługi Remontowo – Budowlane Paweł Kmiecik, , Falki 9, 28-114, Gnojno, kraj/woj. świętokrzyskie
IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 3872040.00 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
26/04/2022
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Na podstawie art. 15r ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, a także zgodnie z §21 pkt 3 lit. g umowy nr 103/2020 zawartej w dniu 22.12.2020r., której przedmiotem jest wykonanie zadania pn. Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Rudzie Strawczyńskiej, gmina Strawczyn strony postanawiają zgodnie dokonać zmiany w/w umowy w zakresie § 2 pkt 2, brzmiącym: "Zakończenie całości robót budowlanych stanowiących przedmiot umowy nastąpi do dnia 31.05.2022r. wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie ", który zastępuje się treścią: „Zakończenie całości robót budowlanych stanowiących przedmiot umowy nastąpi do dnia 31.07.2022r. wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie”
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Na podstawie art. 144 ust 1 pkt 6 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. w związku z koniecznością wykonania robót dodatkowych strony postanawiają zgodnie dokonać zmiany umowy nr 103/2020 zawartej w dniu 22.12.2020r., której przedmiotem jest wykonanie zadania pn. Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Rudzie Strawczyńskiej, gmina Strawczyn. w zakresie § 10 pkt 1, który otrzymuje brzmienie: „Cena ryczałtowa wykonania przedmiotu umowy netto wynosi 3 185 455,99 zł (słownie złotych: Trzy miliony sto osiemdziesiąt pięć tysięcy czterysta pięćdziesiąt pięć złotych 99/100) w tym obowiązujący podatek VAT 732 654,88 zł. Cena ryczałtowa wykonania przedmiotu umowy brutto wynosi 3 918 110,87 zł (słownie złotych: Trzy miliony dziewięćset osiemnaście tysięcy sto dziesięć złotych 87/100)”
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1) Wpływ epidemii COVID-19: zmiany umowy w zakresie § 2 pkt 2, brzmiącym: "Zakończenie całości robót budowlanych stanowiących przedmiot umowy nastąpi do dnia 31.05.2022r. wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie ", który zastępuje się treścią: „Zakończenie całości robót budowlanych stanowiących przedmiot umowy nastąpi do dnia 31.07.2022r. wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie” 2) Konieczność wykonania robót dodatkowych: w zakresie § 10 pkt 1 umowy, brzmiącym: "Cena ryczałtowa wykonania przedmiotu umowy netto wynosi 3 148 000,00 zł (słownie złotych: Trzy miliony sto czterdzieści osiem tysięcy złotych 00/100) w tym obowiązujący podatek VAT 724 040,00 zł. Cena ryczałtowa wykonania przedmiotu umowy brutto wynosi 3 872 040,00 zł (słownie złotych: Trzy miliony osiemset siedemdziesiąt dwa tysiące czterdzieści złotych 00/100).", który zastępuje się treścią: „Cena ryczałtowa wykonania przedmiotu umowy netto wynosi 3 185 455,99 zł (słownie złotych: Trzy miliony sto osiemdziesiąt pięć tysięcy czterysta pięćdziesiąt pięć złotych 99/100) w tym obowiązujący podatek VAT 732 654,88 zł. Cena ryczałtowa wykonania przedmiotu umowy brutto wynosi 3 918 110,87 zł (słownie złotych: Trzy miliony dziewięćset osiemnaście tysięcy sto dziesięć złotych 87/100)”
V.4) INFORMACJE DODATKOWE: