Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Strawczyn , ul. Stefana Żeromskiego 16, 26-067 Strawczyn, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3038002, faks 041 3038157.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Nazwa zadania: Zagospodarowanie centrum miejscowości Chełmce, gm. Strawczyn..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia podzielony został na dwa zadania (części) i obejmuje swoim zakresem: ZADANIE NR 1: BUDOWA BOISKA WIELOFUNKCYJNEGO NA DZ. NR 1552 I 1546 PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W CHEŁMCACH Boisko wielofunkcyjne do gier małych o wymiarach 48,3x28,3 m (pow. 1366,89m2) wraz z wyposażeniem , w tym: - boisko do gry w piłkę ręczną 40x20 (pole gry 800,0 m2); - boisko do koszykówki 26x14 m (pole gry 364,0 m2); - boisko siatkówki 18x9 m (pole gry 162,0 m2). Nawierzchnia boiska z trawy syntetycznej 18mm +/- 10% zasypana piaskiem kwarcowym o granulacji ziaren 0,2-0,8 mm oraz elastycznym granulatem, na podbudowie wodoprzepuszczalnej. Konstrukcja nawierzchni boiska: - trawa syntetyczna - warstwa wyrównawcza, kruszywo kamienne frakcja 0-6 - 5,0 cm - warstwa kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 5-40 mm- 15,0 cm - geowłóknina - podsypka piaskowa, zgęszczona mechanicznie- 10,0 cm - grunt wymieniony wyprofilowany ze spadkiem, zagęszczony mech. w warstwach co 20 cm. Ogrodzenie Ogrodzenie systemowe wysokości 4 m, słupki z rury ocynkowanej osadzone w fundamencie. Siatka ogrodzeniowa pleciona - ślimakowa z drutu ocynkowanego i powlekanego PCV o oczkach 45x45 mm, średnica drutu 2,0/3,2 mm. W ogrodzeniu boiska należy wykonać 2 furtki o wym. 1,2x2,0 m i bramę wjazdowa dwuskrzydłową o wym. 2,5x2,5 m. Wzdłuż krótszych boków boiska wykonać piłko chwyt o wysokości 6,0 m. Drenaż - z rur drenarskich PCV karbowanych średnicy 92/80 (drenaż odwadniający) i średnicy 126/113 (drenaż podłużny) z filtrem z włókna kokosowego. Kanalizacja deszczowa z rur PCV typ S średnicy 250 mm. Droga dojazdowa do boiska (pow. 144,0 m2) - szerokość 3,5 m. Konstrukcja nawierzchni: - kostka betonowa szara - 8 cm - podsypka cementowo-piaskowa 1:4- 4 cm - podbudowa: kliniec fr. 2-4 mm- 7 cm - kruszywo łamane stabiliz. mech., tłuczeń fr. 31,2-65 mm- 10 cm - grunt stabilizowany cementem- 10 cm - grunt rodzimy Krawężniki drogowe betonowe 15x30 cm na podsypce piaskowej i fundamencie betonowym. ZADANIE NR 2: BUDOWA CHODNIKA W MIEJSCOWOŚCI CHEŁMCE Opis przedmiotu zamówienia Zakres robót obejmuje wykonanie chodnika w ciągu drogi gminnej, odcinek od km 0+304 do km 1+233,50 od strony skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 748 do kościoła, wraz z kanalizacją deszczową. Chodnik usytuowany będzie po wschodniej stronie drogi (lewej zgodnie z kilometrażem). Wraz z budową chodnika zaprojektowano poszerzenie jezdni drogi gminnej i odwodnienie projektowanej drogi kanałem krytym z odprowadzeniem wód opadowych do rowu melioracyjnego. Roboty uwzględniają budowę i przebudowę zjazdów indywidualnych do działek sąsiadujących z przedmiotową drogą. Realizacja prac obejmuje zastosowanie następujących parametrów technicznych: - chodnik przy jezdni oddzielony krawężnikiem drogowym (15x30), - szerokość chodnika 1,65-2,15m (szerokość razem z krawężnikiem), - po stronie proj. chodnika poszerzenie ist. jezdni o ok. 0,5m do szerokości jezdni 5,0m, - schody wzdłuż chodnika do kościoła szer. 1,4-1,7m i skarpowe do szkoły szer. 2,0m, - spadek poprzeczny na chodniku 2%, - spadek poprzeczny poszerzenia dostosowany do istniejącego spadku na jezdni, - 39 zjazdów indywidualnych, - niweleta chodnika zaprojektowana z uwzględnieniem nakładki z betonu asfaltowego na jezdni gr. 4cm, która zostanie wykonana w późniejszym czasie. Roboty rozbiórkowe. W związku z budową chodnika zachodzi potrzeba wykonania rozbiórki następujących elementów dróg: - przepustów betonowych - rozbiórka konstrukcji pasa jezdni na odcinku od km 1+038,40 do km 1+127,30 pod projektowany kanał kryty , - rozbiórka zjazdów indywidualnych: o nawierzchni z płyt betonowych gr. 20cm , - schody terenowe z płyt chodnikowych na podsypce piaskowej (wejście do szkoły) - pow. 10m2. Roboty ziemne. Roboty ziemne obejmują realizację robót związanych z budową chodnika łącznie z projektowanym odwodnieniem - kanałem krytym. Zakres robót obejmuje wykonanie wykopów w gruncie kat. III i IV mechanicznie z odwozem gruntu na odległość do 15km. Odwodnienie W ramach inwestycji jako system odwodnienia przyjęto budowę kanału krytego pod chodnikiem przeznaczonego do odprowadzania wód opadowych i roztopowych spływających z jezdni i chodnika. Ujęte wody odprowadzane będą zaprojektowanym kanałem Ø300, Ø400 i Ø600 w chodniku do istniejącej studzienki Di1 i Di2, a później istniejącym kanałem do rowu melioracyjnego przy działce nr ew. dz. 1494/1 po jego wcześniejszym wyprofilowaniu i umocnieniu. Szczegółowy zakres robót określa projekt budowlany oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.12.91-4, 45.21.22.20-4, 45.23.24.52-5, 45.23.31.20-6, 45.23.32.22-1, 45.10.00.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.08.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie: Zadanie nr 1 Budowa boiska wielofunkcyjnego na dz. Nr 1552 i 1546 przy Szkole Podstawowej w Chełmcach: 5 000 zł (słownie złotych: pięć tysięcy zł.) Zadanie nr 2: Budowa chodnika w miejscowości Chełmce: 10 000 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy zł.)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek dotyczy zarówno zadania Nr 1 i zadania Nr 2: Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: - na podstawie złożonego z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w rozdziale VII pkt. 2 lit. a SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zadanie nr 1 Budowa boiska wielofunkcyjnego na dz. Nr 1552 i 1546 przy Szkole Podstawowej w Chełmcach: Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej jedną robotę z zakresu budowy boisk o sztucznej nawierzchni o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł brutto zgodnie ze sztuką budowlaną Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie na podstawie wykazu robót, o którym mowa w rozdziale VII pkt. 2 lit. b SIWZ, do którego winien być załączony dokument potwierdzający, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zadanie nr 2: Budowa chodnika w miejscowości Chełmce: Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej jedną robotę z zakresu budowy, przebudowy chodników, placów i parkingów o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł brutto. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie na podstawie wykazu robót, o którym mowa w rozdziale VII pkt. 2 lit. b SIWZ, do którego winien być załączony dokument potwierdzający, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek dotyczy zarówno zadania Nr 1 i zadania Nr 2: Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: - na podstawie złożonego z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w rozdziale VII pkt. 2 lit. a SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zadanie nr 1 Budowa boiska wielofunkcyjnego na dz. Nr 1552 i 1546 przy Szkole Podstawowej w Chełmcach: Wykonawca musi wykazać że dysponuje minimum 1 osobą przewidzianą do kierowania robotami budowlanymi, posiadającymi uprawnienia budowlane w specjalności: - konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie na podstawie wykazu osób, o którym mowa w rozdziale VII pkt. 2 lit. c SIWZ, do którego winno być załączone oświadczenie, że wyszczególnione w wykazie osoby posiadają wymagane uprawnienia. Zadanie nr 2: Budowa chodnika w miejscowości Chełmce: Wykonawca musi wykazać że dysponuje minimum 1 osobą przewidzianą do kierowania robotami budowlanymi, posiadającymi uprawnienia budowlane w specjalności: - drogowej lub konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie na podstawie wykazu osób, o którym mowa w rozdziale VII pkt. 2 lit. c SIWZ, do którego winno być załączone oświadczenie, że wyszczególnione w wykazie osoby posiadają wymagane uprawnienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek dotyczy zarówno zadania Nr 1 i zadania Nr 2: - na podstawie złożonego z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w rozdziale VII pkt. 2 lit. a SIWZ. Jeżeli wykonawca polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów wymaga się przedłożenia informacji dotyczącej tych podmiotów.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza 2.Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców występujących wspólnie w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza 3.Dowód wniesienia wadium (w przypadku innej formy niż pieniądz - oryginał dokumentu), wraz z ofertą. 4. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej w celu potwierdzenia umocowania osób do udzielenia pełnomocnictwa lub składania oświadczeń woli. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kserokopia poświadczona z zgodność z oryginałem przez wykonawcę
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
4. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu wykonania umowy w przypadku: a) udzielenia w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji, a powodujących konieczność jego wydłużenia, b) pisemnego żądania wstrzymania prac skierowanego do Wykonawcy przez Zamawiającego lub wydania zakazu prowadzenia prac przez organ administracji publicznej, o ile żądanie lub wydanie zakazów nie nastąpiło z przyczyn, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność, c) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, odbiegających od typowych dla danego regionu uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych - na co wykonawca uzyska pisemne potwierdzenie z najbliższej stacji meteorologicznej, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; d) wystąpienie okoliczności siły wyższej, jako zdarzenia niezależnego od żadnej ze Stron, które nastąpiło po wejściu w życie umowy, e) koniecznością usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, braku możliwości przekazania przez Zamawiającego terenu budowy w określonym umową terminie. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w następujących przypadkach: 1) odstąpienia przez Zamawiającego od wykonania części robót zbędnych do wykonania przedmiotu umowy zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedzą techniczną, a wynikających np. z technologii robót, co skutkować będzie obniżeniem wynagrodzenia należnego Wykonawcy, 2) zmiany sposobu spełnienia świadczenia, na skutek zmian technologicznych, spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami: a)koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazanie w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, b)koniecznością usunięcia sprzeczności w dokumentacji, c)koniecznością wykonania robót zamiennych w stosunku do rozwiązań przewidzianych w projekcie, skutkujących zwiększeniem bezpieczeństwa realizacji robót lub zwiększeniem bezpieczeństwa użytkowania lub zwiększeniem funkcjonalności obiektu budowlanego lub zmniejszeniem kosztów realizacji inwestycji lub usprawnieniem procesu budowlanego, jeżeli rozwiązania zamienne nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu budowlanego; d)w przypadku modyfikacji przedmiotu zamówienia zostanie pomniejszone wynagrodzenie umowne za roboty zaniechane w oparciu o kosztorys ofertowy: e)zmiany osób przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy po stronie wykonawcy lub zmiany osób po stronie zamawiającego, a zmiana ta nie wpłynie na warunki realizacji umowy; f)zmiany terminów płatności, gdy o zmianę taką wystąpi zamawiający a zmiana taka stanie się konieczna ze względu na okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili składania oferty g)wystąpienia zmian których konieczność wprowadzenia wynikała będzie z wymagań instytucji współfinansujących przedmiot umowy h)zmiany obowiązującej stawki podatku VAT
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://strawczyn.4bip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Strawczynie ul. Żeromskiego 16 26-067 Strawczyn I piętro, pok. Nr 5.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.02.2012 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy w Strawczynie ul. Żeromskiego 16 26-067 Strawczyn I piętro, pok. Nr 3 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie realizowane będzie przy współfinansowaniu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego , działanie 313, 322, 323 - Odnowa i rozwój wsi.Zadanie realizowane będzie przy współfinansowaniu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego , działanie 313, 322, 323 - Odnowa i rozwój wsi..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: BUDOWA BOISKA WIELOFUNKCYJNEGO NA DZ. NR 1552 I 1546 PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W CHEŁMCACH.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Boisko wielofunkcyjne do gier małych o wymiarach 48,3x28,3 m (pow. 1366,89m2) wraz z wyposażeniem , w tym: - boisko do gry w piłkę ręczną 40x20 (pole gry 800,0 m2); - boisko do koszykówki 26x14 m (pole gry 364,0 m2); - boisko siatkówki 18x9 m (pole gry 162,0 m2). Nawierzchnia boiska z trawy syntetycznej 18mm +/- 10% zasypana piaskiem kwarcowym o granulacji ziaren 0,2-0,8 mm oraz elastycznym granulatem, na podbudowie wodoprzepuszczalnej. Konstrukcja nawierzchni boiska: - trawa syntetyczna - warstwa wyrównawcza, kruszywo kamienne frakcja 0-6- 5,0 cm - warstwa kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 5-40 mm- 15,0 cm - geowłóknina - podsypka piaskowa, zgęszczona mechanicznie- 10,0 cm - grunt wymieniony wyprofilowany ze spadkiem, zagęszczony mech. w warstwach co 20 cm. Ogrodzenie Ogrodzenie systemowe wysokości 4 m, słupki z rury ocynkowanej osadzone w fundamencie. Siatka ogrodzeniowa pleciona - ślimakowa z drutu ocynkowanego i powlekanego PCV o oczkach 45x45 mm, średnica drutu 2,0/3,2 mm. W ogrodzeniu boiska należy wykonać 2 furtki o wym. 1,2x2,0 m i bramę wjazdowa dwuskrzydłową o wym. 2,5x2,5 m. Wzdłuż krótszych boków boiska wykonać piłko chwyt o wysokości 6,0 m. Drenaż - z rur drenarskich PCV karbowanych średnicy 92/80 (drenaż odwadniający) i średnicy 126/113 (drenaż podłużny) z filtrem z włókna kokosowego. Kanalizacja deszczowa z rur PCV typ S średnicy 250 mm. Droga dojazdowa do boiska (pow. 144,0 m2) - szerokość 3,5 m. Konstrukcja nawierzchni: - kostka betonowa szara - 8 cm - podsypka cementowo-piaskowa 1:4- 4 cm - podbudowa: kliniec fr. 2-4 mm- 7 cm - kruszywo łamane stabiliz. mech., tłuczeń fr. 31,2-65 mm- 10 cm - grunt stabilizowany cementem- 10 cm - grunt rodzimy Krawężniki drogowe betonowe 15x30 cm na podsypce piaskowej i fundamencie betonowym..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.12.91-4, 45.21.22.20-4, 45.10.00.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.08.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: BUDOWA CHODNIKA W MIEJSCOWOŚCI CHEŁMCE.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót obejmuje wykonanie chodnika w ciągu drogi gminnej, odcinek od km 0+304 do km 1+233,50 od strony skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 748 do kościoła, wraz z kanalizacją deszczową. Chodnik usytuowany będzie po wschodniej stronie drogi (lewej zgodnie z kilometrażem). Wraz z budową chodnika zaprojektowano poszerzenie jezdni drogi gminnej i odwodnienie projektowanej drogi kanałem krytym z odprowadzeniem wód opadowych do rowu melioracyjnego. Roboty uwzględniają budowę i przebudowę zjazdów indywidualnych do działek sąsiadujących z przedmiotową drogą. Realizacja prac obejmuje zastosowanie następujących parametrów technicznych: - chodnik przy jezdni oddzielony krawężnikiem drogowym (15x30), - szerokość chodnika 1,65-2,15m (szerokość razem z krawężnikiem), - po stronie proj. chodnika poszerzenie ist. jezdni o ok. 0,5m do szerokości jezdni 5,0m, - schody wzdłuż chodnika do kościoła szer. 1,4-1,7m i skarpowe do szkoły szer. 2,0m, - spadek poprzeczny na chodniku 2%, - spadek poprzeczny poszerzenia dostosowany do istniejącego spadku na jezdni, - 39 zjazdów indywidualnych, - niweleta chodnika zaprojektowana z uwzględnieniem nakładki z betonu asfaltowego na jezdni gr. 4cm, która zostanie wykonana w późniejszym czasie. Roboty rozbiórkowe. W związku z budową chodnika zachodzi potrzeba wykonania rozbiórki następujących elementów dróg: - przepustów betonowych - rozbiórka konstrukcji pasa jezdni na odcinku od km 1+038,40 do km 1+127,30 pod projektowany kanał kryty , - rozbiórka zjazdów indywidualnych: o nawierzchni z płyt betonowych gr. 20cm , - schody terenowe z płyt chodnikowych na podsypce piaskowej (wejście do szkoły) - pow. 10m2. Roboty ziemne. Roboty ziemne obejmują realizację robót związanych z budową chodnika łącznie z projektowanym odwodnieniem - kanałem krytym. Zakres robót obejmuje wykonanie wykopów w gruncie kat. III i IV mechanicznie z odwozem gruntu na odległość do 15km. Odwodnienie W ramach inwestycji jako system odwodnienia przyjęto budowę kanału krytego pod chodnikiem przeznaczonego do odprowadzania wód opadowych i roztopowych spływających z jezdni i chodnika. Ujęte wody odprowadzane będą zaprojektowanym kanałem Ø300, Ø400 i Ø600 w chodniku do istniejącej studzienki Di1 i Di2, a później istniejącym kanałem do rowu melioracyjnego przy działce nr ew. dz. 1494/1 po jego wcześniejszym wyprofilowaniu i umocnieniu..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.24.52-5, 45.23.31.20-6, 45.23.32.22-1, 45.10.00.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.08.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.