Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
Ogłoszenie nr 510176596-N-2020 z dnia 15-09-2020 r.
Gmina Strawczyn: Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Strawczyn na 2020 rok oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 569329-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 540152352-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Strawczyn, Krajowy numer identyfikacyjny 29101079000000, ul. ul. Stefana Żeromskiego 16, 26-067 Strawczyn, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 413 038 002, e-mail gmina@strawczyn.pl, faks 413 038 157.
Adres strony internetowej (url): http://www.strawczyn.4bip.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Strawczyn na 2020 rok oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
ZP.271.1.24.2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 6 225.000,00 zł (sześć milionów dwieście dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100) na sfinansowanie planowanego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań dla Gminy Strawczyn na okres 10 lat, przy spłacie przez okres 8 lat. 2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5 Usługi udzielania kredytu 3. Charakterystyka kredytu: 1) Kwota kredytu: do 6.225.000,00 zł (sześć milionów dwieście dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100). 2) Okres kredytowania: od daty podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2029 roku. 3) Wykonawca postawi środki kredytu do dyspozycji Zamawiającego; − w okresie: najwcześniej od dnia podpisania umowy a najpóźniej do dnia 31.12.2020 r.; − w transzach: zależnie od potrzeb kredytobiorcy na podstawie składanych przez Zamawiającego pisemnych wniosków zapotrzebowania na kolejną transzę, w terminie 2 dni roboczych przed uruchomieniem, bez składania odrębnych wniosków kredytowych; − uruchomienie kredytu nastąpi bezgotówkowo przelewem na dobro rachunku bankowego Zamawiającego, tj. Gminy Strawczyn o numerze: 26 8499 0008 0300 0026 2000 0071 Banku Spółdzielczego w Łopusznie o/ Strawczyn. 4. Zabezpieczenie kredytu Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową opatrzone kontrasygnatą Skarbnika. 5. Zamawiający nie przewiduje oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie przepisów bankowych. 6. Odsetki naliczane są za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu, przy założeniu że rok liczy 365 dni. 7. Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych opłat ani prowizji niż te wymienione w SIWZ. 8. Bank nalicza odsetki od kwoty aktualnego zadłużenia w okresach kwartalnych, począwszy od dnia wypłacenia kredytu do dnia poprzedzającego spłatę kredytu włącznie. 9. Termin spłaty odsetek przypada w ostatnim dniu każdego kwartału kalendarzowego. 10. W przypadku, gdy termin spłaty rat kredytu i odsetek przypada w sobotę, niedzielę i święta termin spłaty zostaje zachowany, gdy zapłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym przypadającym po tych dniach. 11. Zmiana stopy oprocentowania kredytu nie wymaga aneksowania Umowy kredytowej. O zmianie stopy procentowej, spowodowanej zmianą stawki bazowej WIBOR 1M Bank będzie powiadamiał Kredytobiorcę na piśmie. 12. O wysokości odsetek do zapłaty Bank będzie informował każdorazowo Kredytobiorcę, na co najmniej 5 dni przed terminem płatności. 13. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niepełnego wykorzystania przyznanego kredytu bez obciążenia Kredytobiorcy dodatkowymi kosztami. 14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty kredytu lub jego rat bez obciążenia jakimikolwiek dodatkowymi kosztami (np. prowizją) Kredytobiorcy. 15. W przypadku, gdy kredyt zostanie spłacony przed terminem spłaty, odsetki liczone będą do dnia poprzedzającego dzień spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. 16. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu spłaty kredytu, zmiany kwot poszczególnych rat spłaty na wniosek Kredytobiorcy złożony w Banku na 14 dni przed terminem spłaty, bez obciążenia kredytobiorcy dodatkowymi kosztami, na okres nie dłuższy niż do ostatniego dnia następnego roku budżetowego, pod warunkiem, że wydłużenie terminu spłaty kredytu oraz zmiany kwoty poszczególnych rat nie wywołają przekroczenia ustawowych poziomów wskaźników obsługi zadłużenia kredytobiorcy, przy czym zmiana kwot poszczególnych rat spłaty wymaga aneksu do umowy. W przypadku prolongaty spłaty kredytu Bank nie będzie pobierał dodatkowej prowizji. 17. Bank dokona zmiany harmonogramu spłat pod warunkiem posiadania przez Zamawiającego bieżącej i perspektywicznej zdolności kredytowej określonej na podstawie przeprowadzanej przez Bank analizy sytuacji ekonomiczno- finansowej zamawiającego. 18. Spłata kapitału: zgodnie z zapisami Rozdziału V niniejszej SIWZ. 19. Wykonawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu. 20. Wysokość marży Banku pozostaje niezmienna w całym okresie obowiązywania umowy kredytowej. Strony dopuszczają możliwość zmiany marży banku poprzez jej obniżenie na wniosek Kredytobiorcy i za zgodą Banku do poziomu oferowanego dla nowych kredytów udzielanych jednostkom samorządu terytorialnego. 21. Koszty obsługi kredytu stanowią: a) oprocentowanie kredytu - ustalane będzie dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o: - stawkę referencyjną WIBOR dla depozytów 1-miesięczych, notowaną w przedostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie okresu odsetkowego, zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku - powiększoną o marżę Wykonawcy (banku), która będzie stała w całym okresie kredytowania (obowiązywania umowy). 22. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych prowizji i opłat, w tym w szczególności z tytułu: a) przedterminowej spłaty kredytu, b) niewykorzystania części przyznanego kredytu, c) zmiany warunków zawartej umowy d) i innych niewymienionych. 23. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania w całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 24. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 66113000-5
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11/09/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT 615677.30
Waluta PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Bank Spółdzielczy w Łopusznie
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Przedborska 10
Kod pocztowy: 26-070
Miejscowość: Łopuszno
Kraj/woj.: Polska
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 283521.08
Oferta z najniższą ceną/kosztem 283521.08
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 377149.98
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.